Ταξίδι στη Νότια Κορέα
Είτε για επαγγελματικούς σκοπούς, είτε για αναψυχή, αν ήρθε η στιγμή για ένα ταξίδι σε αυτή τη χώρα της Ασίας, θα σου φανούν χρήσιμες οι παρακάτω πληροφορίες. Όπως ίσως διαπιστώσεις κατά την ανάγνωση, το ταξίδι στη Νότια Κορέα είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς υπάρχει οργάνωση.
1. Προετοιμασία για το ταξίδι προς τη Νότια Κορέα
Η προετοιμασία για το ταξίδι δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, επειδή είναι μια χωρά αρκετά φιλική προς τους ξένους και ειδικότερα τους Έλληνες. Οι προϋποθέσεις είναι κατά βάση ελάχιστες.
Κυρίως προ COVID-19, για το ταξίδι από την Ελλάδα στη Νότια Κορέα δε χρειαζόταν να έχει ένας Έλληνας πολίτης βίζα καθώς έπαιρνε κατά την άφιξη του, δηλαδή με το που έφτανε εκεί. Η βίζα, η οποία έχει 90 ημέρες διάρκεια, μπορεί να ανανεωθεί. Θα πρέπει να ξέρεις ότι η πρεσβεία της Νότιας Κορέας βρίσκεται στον πύργο των Αθηνών, στους Αμπελόκηπους, όπου μπορεί να λάβει κάποιος αυτή τη βίζα ειδικά όταν πρόκειται για εργασία.
2. Οι πτήσεις από Αθήνα προς τη Νότια Κορέα
Το ταξίδι συνήθως χωρίζεται σε δύο με τρία σκέλη και εξαρτάται από το τι θα επιλέξεις και που πρέπει να πας.
Ξεκινώντας από την Αθήνα, οι εταιρίες που συνήθως εξυπηρετούν και βολεύουν τους Έλληνες είναι οι εταιρίες του Κόλπου, δηλαδή οι Emirates, Etihad, Qatar ή η Lufthansa και ακόμη περισσότερο από όλες ίσως η Turkish Airlines η οποία πετάει μέσω Κωνσταντινούπολης.
Η Emirates πετάει μέσω Dubai, η Etihad μέσω Abu Dhabi και η Qatar μέσω Doha. Η Lufthansa συνήθως μέσω Φρανκφούρτης ή Μονάχου.
Αυτή είναι η πρώτη σύντομη σε διάρκεια πτήση. Έπειτα από το εκάστοτε αεροδρόμιο, της κάθε χώρας, πετάς απευθείας για Incheon. Πρόκειται για μια πόλη κοντά στη Σεούλ στο οποίο βρίσκεται ο διεθνής αερολιμένας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο, ενώ έχει λάβει πάρα πολλά βραβεία (Skytrax, Global Traveler) λόγω της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχει, της καθαριότητας και ασφάλειάς του.
Η απόσταση από την Αθήνα εξαρτάται σε ποια χώρα ενδιάμεσο σταθμό θα ταξιδέψεις για να πάρεις τη μεγάλη σε διάρκεια πτήση προς Σεούλ. Μπορεί να είναι από μιάμιση ώρα, που είναι η πιο σύντομη διαδρομή Αθήνα-Κωνσταντινούπολη, μέχρι περίπου τέσσερις με πέντε ώρες που είναι η διαδρομή Αθήνα μέχρι τον Κόλπο. Αυτό είναι το πρώτο σκέλος.
Το δεύτερο σκέλος, που είναι και το μεγαλύτερο, είναι αντίστοιχα από Κωνσταντινούπολη ή κάποια από τις λοιπές πόλεις ενδιάμεσους σταθμούς μέχρι το Incheon και κυμαίνεται από οκτώ έως δέκα ώρες περίπου.
3. Η μετακίνηση από Νότια Κορέα προς τα ναυπηγεία
Εάν φτάσεις στο Incheon και θέλεις να πας στα νότια μέρη, όπου βρίσκονται τα ναυπηγεία που συνήθως πάνε οι Έλληνες, θα χρειαστείς μια εσωτερική πτήση που είναι προς το Busan. Ο τερματικός σταθμός του αεροδρομίου εκεί, παρότι βρίσκεται στο Busan λέγεται Gimhae και έχει το όνομα μιας πόλης έξω από το Busan. Που εξυπηρετεί και έχει το αεροδρόμιο. Από το Incheon, λίγες πτήσεις ανά ημέρα πετάνε για Gimhae και οι περισσότεροι επιβάτες πρέπει ν αλλάξουν αεροδρόμιο και να μετάβουν στο Gimpo. Είναι το αεροδρόμιο μέσα στην πρωτεύουσα. Από εκεί, έχει πάρα πολλές και συχνές εσωτερικές πτήσεις για Busan και η διάρκεια είναι λιγότερη από μια ώρα.
Συνήθως οι αποσκευές πετούν από Αθηνά μέχρι Incheon και αν δεν έχεις ανταπόκριση από Incheon κατευθείαν για Busan και πρέπει να πας Kimbo όπως αναφέρθηκε πριν, πρέπει να τις πάρεις τις βαλίτσες σου και να μεταφερθείς στο άλλο αεροδρόμιο και μετρά να πάρεις την εσωτερική σου πτήση.
Φυσικά επειδή είναι φαινόμενο γνωστό στους Κορεάτες η επικοινωνία μεταξύ Incheon και Kimbo είναι πάρα πολύ συχνή, αρκετά φτηνή και βολική. Η απόσταση είναι περίπου 40 χιλιόμετρα και το κόστος μεταφοράς κυμαίνεται από 3 ευρώ (με αργό τρένο) έως 35 ευρώ με ταξί. Όταν κάποιος φτάσει στο διεθνές αεροδρόμιο, το να πάρει το αεροπλάνο για να πάει νότια δεν είναι μονόδρομος. Μπορεί να πάρει ένα λεωφορείο το οποίο ξεκινά από τα βορειοδυτικά που είναι η Incheon και να πάει στα νοτιοανατολικά που βρίσκονται τα ναυπηγεία ή να πάρει το αρκετά διάσημο KTX, το οποίο είναι η υπερταχεία της Κορέας. Μπορεί να αναπτύξει έως και 305 χιλιόμετρα την ώρα. Ίσως λίγο ακριβό, αλλά άκρως εξυπηρετικό. Τα ταξίδια αυτά είναι πάρα πολύ συχνά με δρομολόγια άνω των δέκα σε αριθμό ημερησίως.
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι -δυστυχώς- απευθείας πτήση Αθηνά προς Σεούλ δεν υπάρχει ενώ κατά καιρούς μπορεί να διαβάσεις ότι θα βάλουν -επιτέλους- μια τέτοια πτήση. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν έχει συμβεί. Εάν γίνει, θα είναι περίπου στις δώδεκα ώρες.
4. Τα απαραίτητα πριν φτάσεις στη Νότια Κορέα
Αναφορικά με το ταξίδι, προ COVID-19, δεν υπάρχει κάτι απαραίτητο. Ακόμα και η βίζα εκδίδεται κατά την άφιξή σου. Όπως αναφέρθηκε στο άρθρο «Εργασία στη Νοτιά Κορέα» βίζα συνήθως παίρνει κάποιος για να μπορεί να εργαστεί εκεί.
Εκείνο που απαιτείται όταν φτάσεις στην Κορέα είναι να συμπληρώσεις κάποιες φόρμες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τυπικά το «Quarantine Questionnaire», δηλαδή ότι είσαι υγιής, μια φόρμα για το τελωνείο «Customs Declaration Form» και μια για το τμήμα αλλοδαπών «Arrival Card». Τρεις φόρμες σύνολο. Είναι βολικό να έχεις μαζί σου ένα στυλό διότι τις φόρμες τις δίνουν στο αεροπλάνο. Φυσικά και στυλό να μην έχεις σου δίνουν, ωστόσο αν έχεις θα τις συμπληρώσεις νωρίτερα και θα αποβιβαστείς νωρίτερα εφόσον έχεις το διαβατήριο ανά χείρας.
5. Το κόστος μεταφοράς από Αθήνα προς Νότια Κορέα
Το κόστος μεταφοράς, από το αεροδρόμιο της Αθήνας μέχρι το σπίτι σου στην Κορέα, είτε είναι πράκτορας είτε ταξί, μπορεί να έχει συμφωνηθεί να πληρωθεί από την εταιρεία στην οποία έχεις υπογράψει συμβόλαιο όπως και το κόστος επιστροφής. Κάποιες εταιρείες μπορούν να πληρώσουν και κάποια εισιτήρια για διακοπές, κατά το ενδιάμεσο του συμβολαίου. Είναι θέμα συμφωνίας που θα πετύχεις. Το λιγότερο είναι ένα εισιτήριο το χρόνο ή και δύο.
Ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά ναυπηγεία της Hyunday είναι στο Ulsan και ο χρόνος που θα χρειαστείς, αν πετάξεις από Incheon, είναι μια ώρα το πολύ. Το ταξί γενικά δεν είναι ακριβό ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες ταρίφες, για παράδειγμα αεροδρόμιο-κέντρο. Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό και κυρίως το καλύπτει συνήθως η εταιρεία για την οποία εργάζεσαι.
Καθώς πλησιάζεις στο τέλους του άρθρου, ίσως αναρωτηθείς τι ισχύει για την επιστροφή. Από την Κορέα στην Αθηνά, στο ταξίδι της επιστροφής, η διαδικασία είναι ακόμα πιο απλή εφόσον επιστρέφεις στην πατρίδα σου και οι πτήσεις είναι πανομοιότυπες.
Συνήθως οι αποσκευές πετούν από Αθηνά μέχρι Incheon και αν δεν έχεις ανταπόκριση από Incheon κατευθείαν για Busan και πρέπει να πας Kimbo όπως αναφέρθηκε πριν, πρέπει να τις πάρεις τις βαλίτσες σου και να μεταφερθείς στο άλλο αεροδρόμιο και μετρά να πάρεις την εσωτερική σου πτήση.
Φυσικά επειδή είναι φαινόμενο γνωστό στους Κορεάτες η επικοινωνία μεταξύ Incheon και Kimbo είναι πάρα πολύ συχνή, αρκετά φτηνή και βολική. Η απόσταση είναι περίπου 40 χιλιόμετρα και το κόστος μεταφοράς κυμαίνεται από 3 ευρώ (με αργό τρένο) έως 35 ευρώ με ταξί. Όταν κάποιος φτάσει στο διεθνές αεροδρόμιο, το να πάρει το αεροπλάνο για να πάει νότια δεν είναι μονόδρομος. Μπορεί να πάρει ένα λεωφορείο το οποίο ξεκινά από τα βορειοδυτικά που είναι η Incheon και να πάει στα νοτιοανατολικά που βρίσκονται τα ναυπηγεία ή να πάρει το αρκετά διάσημο KTX, το οποίο είναι η υπερταχεία της Κορέας. Μπορεί να αναπτύξει έως και 305 χιλιόμετρα την ώρα. Ίσως λίγο ακριβό, αλλά άκρως εξυπηρετικό. Τα ταξίδια αυτά είναι πάρα πολύ συχνά με δρομολόγια άνω των δέκα σε αριθμό ημερησίως.
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι -δυστυχώς- απευθείας πτήση Αθηνά προς Σεούλ δεν υπάρχει ενώ κατά καιρούς μπορεί να διαβάσεις ότι θα βάλουν -επιτέλους- μια τέτοια πτήση. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν έχει συμβεί. Εάν γίνει, θα είναι περίπου στις δώδεκα ώρες.
1 Comment
Recommended Comments